epikroman

Για τα πάντα

Το ZAZ του παππού.

Posted by romankappa στο Αύγουστος 27, 2011

Το περασμένο καλοκαίρι, επισκεπτόμενος τα πάτρια εδάφη στα βόρεια Καρπάθια, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω ενα σωρό σκραπ soviet edition.
Ένα απ’αυτά, ήταν το φοβερό και τρομερό ZAZ 968M  του παππού.

 

Ιδού λοιπόν το σοβιετικό θαύμα της αυτοκίνησης.
Ακριβώς σαν αυτό.
Zoom in (real dimensions: 779 x 599)Εικόνα

 

 

 

Μπορώ να πω, οτι με δάκρυα γράφω αυτή τη στιγμή τις γραμμές ετούτες, γεμάτος συγκίνηση από την εμπειρία που μου προσέφερε το δημιούργημα. Ένα αυτοκίνητο, το οποιο επιβάλλεται να εχει οδηγήσει ο κάθε Π.Ο., καθ`οτι ως γνωστό, αποτελεί τη valhalla της αυτοκίνησης, το αυτοκίνητο του λαού, το R-7 semyorka με ρόδες, την επιτομή του Σοβιετικού στυλ και ντιζαιν.

Το zaz 968, ή zaporozhets, ή χαιδευτικά zapor(μτφ. δυσκοιλιότητα-κόψιμο, στο πιο χυδαίο) , είναι λοιπόν ο απόγονος του zaz 966, που ειναι απογονος του zaz 965, το οποίο ήταν αντιγραφή του fiat 600, στη προσπάθεια του σοβιετικού κράτους να κατασκευάσει ένα αμαξάκι, το οποιό θα κοστιζε λιγοτερο απο 1000 μπουκάλια βότκα -ώστε να το αγοράσει και ο τελευταίος μεθυσμένος της kamchatka και να κινείται σε δρόμους, που ακόμα και το niva του HF θα κόλωνε.

Ο πύραυλος αγοράστηκε προς 400$ -από εναν πρώην κατάδικο τίγκα στα tatoo με άγκυρες, για τον παππού, ωστε να πηγαίνει για ψάρεμα σαν ανθρωπος.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά σε αφήνουν έτσι —> :yikes:
Κινητήρας 1200cc, V-4 αερόψυκτος, κρεμασμένος πίσω από το πίσω άξονα, που απόδιδει 41 πυρηνικά κοζάκικα άλογα.
Κίνηση στους πισω τροχούς , 4ταχυτο manual κιβώτιο, εξελιγμένα ταμπούρα σε ολους τους τροχούς και δυό πόρτες.

Εξωτερική εμφάνιση:
Παρατήροντας τα στογγυλά φανάρια μπροστά, τα πισω παραλληλόγραμα κατα πλάτος, τις δύο εξατμίσεις, τη πλαινή γριλια, την εισαγωγή αέρα στο κάλυμμα του κινητήρα πίσω και σε συνδύασμο με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, άνετα θα το χαρακτήριζα -ειμαι σίγουρος ότι θα συμφωνεί και ο IKE, μια detuned porsche 930 που την εχουν βαρέσει με βαριοπούλες οι σύντροφοι στο zaporizhiya υπό την εποπτία του πιπινος1976.

Εσωτερικό:
Με μια λέξη -εξτριμ
Κάθεσαι πάνω σε κάτι που θυμίζει τσουβάλι με ζαχαρότευτλα….πολτοποιημένα. Κρατάς κάτι μεταξύ ταψιού μπουγάτσας και πηδαλιου του Santa María με το τζόγο, που μέτρησα πρόχειρα, να φτανει τις 22,4 μοιρες.
Οι χώροι ειναι εντυπωσιακοι. Μη σας ξεγελά το μικρό μέγεθος, μια φορά πηγαίνοντας στο νεκροταφείο, χωρέσαμε μεσα 4 μαντραχαλέοι, όλοι πανω απο 1.80 και μια χοντρή γιαγιά. Επίσης το πορτμπαγκαζ ειναι αχανές, χωρανε ανετα δύο 25ακιλα σακια σιτάρι, με χώρο να βάλεις και τις σακούλες με πατάτες που βούτηξες απο το κολχοζ του χωριού.

Τα πλαστικά του, πρεπει να προέρχονται από τα οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν στο chοrnobil’, τέτοια σκληράδα ούτε τα κανονια στο Ναυπλιο δεν εχουν. Μπορεις να τα σκάβεις επι ωρα με κατσαβίδι, χωρις να υπαρξει καποια εμφανή γρατζουνιά.
Tα όργανα πλοήγησης αποτελούνται από τα βασικά των βασικών, με το υπεραισιόδοξο ταχύμετρο να δεσπόζει στο κέντρο του οπτικού σου πεδιου.(Μα ποιος θεούλης, εβαλε ταχύμετρο που δείχνει μέχρι 160, με αποτελεσμα χιλιαδες νεκρους στην προσπάθειά τους να το τερματίσουν)

Και η ώρα να το κουμανταρουμε εφτασε. Θα το οδηγούσα στη γνωστή απαιτητική διαδρομή χωριό-λαική γειτονικής πόλης για να αγοράσω παντζαρια για το borshch καθώς και κατι αλλες μ@λ@κιες.

Εβγαλα τη σαπια και χεσμενη απο το κοκκορα και το χαρεμι του, κουκουλα και κοντοσταθηκα να θαυμασω τις γωνιες του εργαλειου.Με τη πρωτη μιζια δεν πηρε, ουτε με τη δευτερη, ουτε με τριτη. Απεγνωσμενος, εχοντας εναποθεσει τις ελπιδες μου στο μεταλλικο σφυροδρεπανο -που χρησιμευε να δενουν την κατσικα στο σταβλο, εκανα μια 4η μιζια και ως εκ θαυματος, το τερας βρυχηθηκε με ενα συννεφο καπνου να σκεπαζει το μισο χωριο.
Βγαινοντας εξω, αναφωνησα –ΝΑΙΙΙ ΡΕΕ Π*ΥΣΤΗ ΔΙΑΑΑ  κανοντας την οικοσιτη γουρουνα του γειτονα, των μερικων εκατονταδων κιλων και πολλων βυζιων -που μεχρι τωρα ειχε αραξει διπλα στο φραχτη, κατω απο τη κερασια, μουσουλωντας τη τριανταφυλλια, να τρομαξει και να αρχισει να τρεχει αλλοπροσαλη ουρλιαζοντας και γεμιζοντας σκ@τα τον κήπο του.
Σταθηκα να θαυμασω(οχι το γουρουνι ρε) τον ηχο του cranckshaft v-4 διαμαντιου και συμπερανα οτι ειναι οτι πιο πρρ πρρ πρρ πρρ εχω ακουσει. Μιλαμε για ΤΟΝ ηχο, ποιες tubi, ποιος akrapovich και μ@λ@κιες. Αυτος ειναι ηχος ρε. Αν τα αμαξια κλάνανε, το zapor θα ηταν βασιλιας.-
Βγαινοντας στο δρομο, δυσκολευεται να ανεβει το 30 εκατοστων λοφακο πανω απο το σωληνα που καλυπτει το βουρκο πλαι στο δρομο, αλλα με λιγο παραπανω γκαζακι(τι λιγακι, κοντεψε να πετατχτει στο γρασιδι απο κατω το πενταλ) και σπιναροντας, ναι σπιναροντας, το ηρωικο ζααζ βγαινει στο κωλοχωματοδρομο, κανοντας σαν maxim του 1910 και αφηνοντας πισω του συννεφα, ικανα να καλυψουν μοιρα T-72.

Το ride quality, νταξ, παλευεται. Με ground clearance 190mm περναει ανετα πανω απο τις αααπειρες λακουβες του χωματοδρομου διπλα απο το σπιτι καθως και απο τα ορυγματα στα πλαγια του -προσφατα επισκευασμενου, αλλα ηδη λιωμενου, δρομου που οδηγει στη πολη. Εντελως ουδετερη συμπεριφορα, που δεν σε προιδεαζει για τιποτα απολυτως, παρ’αυτα νιωθεις φοβερα, που οδηγεις κατι τοσο μοναδικο σε τουτη τη ξεχασμενη γωνια του πλανητη.

Εκει που κρουζαρα με μηδεν χιλιομετρα την ωρα, γιατι το ταχυμετρο 4 στις 5 φορες δεν δουλευει και χαζευοντας μια αγελαδα που αφοδευε στην ακρη του δρομου, δεν προσεξα την διαβαση πεζων και ετσι ειχα την ευκαιρια να δοκιμασω την αποτελεσματικοτητα των φρενων.
Ανετα θα τα χαρακτηριζα αγκυρες………………………….σπασμενες … Πατας τωρα, σταματας αυριο.
Με αισθηση σαπιου σοβιετικου σφουγγαριου που κειτονταν επι 20 χρονια μεσα στο αντιδραστηρα του chornobil’ παρεα με τους ραδιενεργους μύκητές του και σε συνδυασμο με το τζογαδορικο τιμονι που σε κανει να νιωθεις driftmaster. Βγαζοντας ηχους -που μονο σε λοκομοτιβες σερνουσες 4000 τονους χημικα αποβλητα κατεβαινοντας τα Ουραλια, εχεις ακουσει, ο αχταρμας σταματαει μερικα εκατοστα πριν τη διαβαση, χαλοντας το βημα στα ατελειωτα ποδια νεαρας κορασιδος με κοτσιδακια και σουπερμινι
Και μην ακουτε τον skye, δεν μπορει να πει και κατι αλλο…..παντοφλα
Περισσοτερα στο θεμα των κοινωνικων συμπεριφορων

Ηρωας οποιος αντεξε μεχρι τελους.

Σχωράτε για τα όποια τυχόν λάθη, το κείμενο είναι κόπυ πάστα απο το φόρουμ των 4ων τροχών και βαριέμαι να το διορθώνω.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: